


Poprawa wyników sprzedażowych, branża IT
Klient zgłosil się do Projekt Mentor w celu poszukiwania rozwiązań poprawy wyników sprzedażowych.
Warszawska firma IT (80 osób) produkująca rozwiązania dla swoich klientów z branży finansowej (banki, ubezpieczenia, karty, bezpieczeństwo) zgłosiła się do nas w zeszłym roku, ponieważ jej zespół HR oraz business development nie potrafił znaleźć rozwiązań które: pomogłyby pozyskać więcej klientów, ale jednocześnie skuteczniej rekrutować specjalistów z branży IT.
Mimo stałego rozwoju (ok 10% r/r) właściciele firmy nie byli zadowoleni z efektów i tempa rozwoju.
Po przekazaniu podstawowych informacji na temat sytuacji w firmie przeprowadziliśmy analizę poprzez Matrycę 7S- dokładnie zbadaliśmy wszystkie działy firmy (HR, business development, zespół wykonawczy i administracyjno księgowy). Określiliśmy obszary ryzyka, które były następujące:
brak sprzedaży, poza pewnymi organicznymi wydarzeniami
zespół business-development (1 osoba, właściciel, który poświęca niewiele czasu temu biznesowi, ponieważ ma inne spółki, sprzedaje “na relacjach”)
zespół HR praktykujący stare metody HR-owe, nie wprowadzający żadnych zmian w swojej pracy od ostatnich trzech lat. Przy okazji nie badający zadowolenia obecnych pracowników oraz nie używający systemu HRM
mimo branży technologicznej- firma posiadała bardzo skromne narzędzia do pracy wewnętrznej (brak CRM, brak narzędzi do zarządzania projektami)
odkryliśmy bardzo wysokie koszty zarządzania oraz powielające się obowiązki.
zaobserwowaliśmy też tendencje do mikrozarządzania przez managerów, więc zbadaliśmy przygotowanie tych osób pod kątem managerskim- okazało się, że nie były to osoby przygotowane do pełnienia swoich ról.
Zaproponowany został program naprawczy rozłożony na 12 miesięcy. Chronologia programu kładła nacisk na przede wszystkim poprawę wyniku finansowego, a dopiero w drugiej kolejności zmiany związane z pracownikami firmy i wprowadzaniem rozwiązań technologicznych.
Klient zadecydował, że chce realizować program z naszym wsparciem w okresie roku. Do realizacji tego projektu przydzieliliśmy konsultanta nadzorującego (10 godzin miesięcznie) oraz middle konsultanta wdrażającego w wymiarze 40 godzin miesięcznie.
Ten projekt został zrealizowany do końca w czerwcu 2022 roku, a efekty, które osiągnęliśmy przedstawiają się następująco:
poprawa wyników sprzedażowych z organicznych do 25% w porównaniu z rokiem poprzednim.
zmniejszenie rotacji programistów z 28% do 12%
wprowadzenie narzędzi do zarządzania projektami, CRMu (Livespace), HRMu (Monday)
zredukowaliśmy ilość godzin pracy zespołów projektowych o 30% (ten procent stanowił puste przebiegi i zbędne koszty firmy)
zredukowaliśmy zdublowane stanowiska
zmieniliśmy strukturę managerską (było 7 managerów, obecnie jest 5)
stworzyliśmy nowe kanały sprzedażowe i zatrudniliśmy osobę na stanowisko business developera.
Power in Numbers
Programs
Locations
Volunteers
Project Gallery
