Wpływ stresu finansowego na nieobecność pracownika
Cześć!
Przed nami temat życiowo- HR-owy. Życiowy, bo potencjalnie dotyczy każdego z nas (w końcu nawet jeśli nie jesteś pracownikiem, to jednak pewnie masz jakieś zobowiązania wobec innych i możliwe, że chcesz na chwilę zninkąć, uciec, albo po prostu czegoś nie zrobić- bo masz stres). No i oczywiście temat mocno HR-owy bo na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jeżeli brakuje nam pieniędzy i się tym stresujemy, to będziemy pracować jak mrówki. Niekoniecznie. Bardzo często na stres finansowy reaguje się ucieczką, urlopem, chorobą, nieobecnością. Mnie osobiście stres finansowy napędza, ale pamiętajmy, że każdy na realny problem albo nawet na wizję problemu ma prawo reagować inaczej.
Mam nadzieję, że ta krótka zajawka was zainteresuje.

Praca zawodowa to źródło dochodu, satysfakcji, spełnienia ambicji i rozwoju. Niestety może
też stanowi źródło przykrych doświadczeń, które prowadzą do późniejszej nieobecności
pracownika. Wykonywanie pracy odbywa się za odpowiednim wynagrodzeniem, ale jeśli
zatrudniony ma problem z pokryciem kosztów życia, wówczas pojawia się stres finansowy.
Problemy pracownika mają realny wpływ na Twoją firmę
Stres wynikający z sytuacji finansowej pracownika przekłada się na jego samopoczucie
w miejscu pracy. Nie jest to zatem kwestia związana z prywatnymi sprawami osoby
zatrudnionej. Pracodawca, który rozumie istotę higieny finansowej, chce pomagać swoim
pracownikom i wspierać ich w utrzymaniu równowagi. Takie postępowanie przynosi korzyści
obu stronom. Presja finansowa ma wpływ na zachowania osoby zatrudnionej, ale też na
relacje z pozostałymi członkami zespołu.
Poznaj skutki nieobecności pracownika.
Absencja pracownika to zjawisko złożone. Składa się na nie wiele powodów, których
podłożem jest właśnie stres finansowy:
● mniejsza wydajność w pracy,
● niska jakość pracy,
● brak zaangażowania,
● brak skupienia,
● kłopoty ze snem.
Stres finansowy wpływa na produktywność, zachowanie w pracy, rodzi związek pomiędzy
zdrowiem psychicznym i emocjonalnym a zdrowiem finansowym. Skutkiem tego
wszystkiego są koszty związane z nieobecnością zatrudnionej osoby i rotacją personelu.
Nadmierne przejmowanie się stanem finansów zaburza proces racjonalnego myślenia.
Pogłębiają go niespodziewane wydatki, bieżące zobowiązania, postępujące zadłużenie.
Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu i starać się korzystać z możliwości motywowania
finansowego pracowników.