top of page

Wpływ stresu finansowego na nieobecność pracownika


Cześć!

Przed nami temat życiowo- HR-owy. Życiowy, bo potencjalnie dotyczy każdego z nas (w końcu nawet jeśli nie jesteś pracownikiem, to jednak pewnie masz jakieś zobowiązania wobec innych i możliwe, że chcesz na chwilę zninkąć, uciec, albo po prostu czegoś nie zrobić- bo masz stres). No i oczywiście temat mocno HR-owy bo na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jeżeli brakuje nam pieniędzy i się tym stresujemy, to będziemy pracować jak mrówki. Niekoniecznie. Bardzo często na stres finansowy reaguje się ucieczką, urlopem, chorobą, nieobecnością. Mnie osobiście stres finansowy napędza, ale pamiętajmy, że każdy na realny problem albo nawet na wizję problemu ma prawo reagować inaczej.


Mam nadzieję, że ta krótka zajawka was zainteresuje.





Praca zawodowa to źródło dochodu, satysfakcji, spełnienia ambicji i rozwoju. Niestety może

też stanowi źródło przykrych doświadczeń, które prowadzą do późniejszej nieobecności

pracownika. Wykonywanie pracy odbywa się za odpowiednim wynagrodzeniem, ale jeśli

zatrudniony ma problem z pokryciem kosztów życia, wówczas pojawia się stres finansowy.

Problemy pracownika mają realny wpływ na Twoją firmę

Stres wynikający z sytuacji finansowej pracownika przekłada się na jego samopoczucie

w miejscu pracy. Nie jest to zatem kwestia związana z prywatnymi sprawami osoby

zatrudnionej. Pracodawca, który rozumie istotę higieny finansowej, chce pomagać swoim

pracownikom i wspierać ich w utrzymaniu równowagi. Takie postępowanie przynosi korzyści

obu stronom. Presja finansowa ma wpływ na zachowania osoby zatrudnionej, ale też na

relacje z pozostałymi członkami zespołu.



Poznaj skutki nieobecności pracownika.

Absencja pracownika to zjawisko złożone. Składa się na nie wiele powodów, których

podłożem jest właśnie stres finansowy:

● mniejsza wydajność w pracy,

● niska jakość pracy,

● brak zaangażowania,

● brak skupienia,

● kłopoty ze snem.



Stres finansowy wpływa na produktywność, zachowanie w pracy, rodzi związek pomiędzy

zdrowiem psychicznym i emocjonalnym a zdrowiem finansowym. Skutkiem tego

wszystkiego są koszty związane z nieobecnością zatrudnionej osoby i rotacją personelu.

Nadmierne przejmowanie się stanem finansów zaburza proces racjonalnego myślenia.

Pogłębiają go niespodziewane wydatki, bieżące zobowiązania, postępujące zadłużenie.

Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu i starać się korzystać z możliwości motywowania

finansowego pracowników.