Planowanie sprzedaży

Planowanie sprzedaży, czyli bezpieczna przyszłość dla biznesu.

Niektórzy powiedzą, że sprzedaży się nie da zaplanować , więc po co robić excela, który jest wróżeniem z fusów i stratą czasu? Zdecydowanie zaliczam się do tej drugiej, grupy, która planuje, analizuje, wymyśla nowe rozwiązania. W tym krótkim wpisie chcę ci wyjaśnić dwie kwestie:

1.Po co planować 2.Jak planować, żeby nie zakopać się w wielkiej ilości tabelek, żeby nie przesadzić.



CEL PLANOWANIA

Planowanie to pewnego rodzaju „zaklinanie rzeczywistości”, stawianie sobie wyzwań czy benchmarków. Biznesy nie planujące oczywiście również mogą sprzedawać, ale tracą bardzo ważny punkt odniesienia i są narażone na koszty. Jakie koszty? Nie wiadomo, w końcu nie są zbadane:) Gdy planujesz działania sprzedażowe oraz tworzysz cele sprzedażowe, masz też dobrą podstawę do oceny pracy ludzi, z którymi pracujesz.

Sam proces planowania jest całkiem przyjemny. Może opierać się na kilku przesłankach. Możesz traktować je wybiórczo, lub brać pod uwagę wszystkie.