Planowanie działań biznesowych. CASE STUDY. Jak wiele uwagi trzeba poświęcić planowaniu.

Niby wszyscy to wiemy, niby to robimy, ale ...


Istnieją dwa typy osób w biznesie. Takie, które bardzo dużą wagę przywiązują do planowania. Z namaszczeniem przygotowują projekty, rozpisują, ustalają terminy. Poźniej plan realizują, lub nie (bo zmęczyły się planowaniem i nie starczyło energii do działania). Jest też drugi typ, który lubi działać spontanicznie, słowo plan lub projekt w ich słowniku nie występuje. Konsekwencje nie planowania są wszystkim znane, zazwyczaj nie są miłe. Ile poświęcić czasu na planowanie, żeby wciąż mieć energię na realizację lub kontrolę wdrożenia?



IDEA


To od niej wszystko się zaczyna. Mamy koncept na wdrożenie nowej strategii skladającej się z kilku projektów, dla przykładu:



: wprowadzenie nowego produktu do oferty firmy. Pytania, na jakie na etapie idei powinniśmy sobie odpowiedzieć.

1.Dlaczego chcę prowadzić nowy produkt?

2.Czy rynek będzie chciał kupić ten produkt? (badanie rynku)

3.Czy moja konkurencja posiada taki lub podobny produkt?

4. Jakich zasobów potrzebuję, żeby sprzedawać ten produkt? A może najpierw muszę go wytworzyć, więc potrzebuję zasobów ludzkich, albo know-how?

5. Według jakiej strategii zamierzam zbudować cenę tego produktu?

Odpowiadając sobie na powyższe pytania jesteś w stanie ocenić jak długa przed tobą droga do pokonania. Czy dalej sądzisz, że wprowadzenie nowego produktu na rynek ma sens biznesowy? A może PRowy (wizerunek jest bardzo ważny).


PLANOWANIE


1.    Podziel cały projekt na 3 fazy: planowania, wdrożenia i kontroli.

2.    Faza Planowania:

·     Określ osoby w projekcie

·     Określ roboczogodziny

·     Określ budżet projektu oraz dodaj do niego 15%, ponieważ wdrożenie może się wydłużyć, co zwiększy koszty

·     Określ sposób marketi