Personal branding - Jak stworzyć własną markę osobistą?

Zawsze marzyłaś/ marzyłeś o prowadzeniu swojej firmy ? Zapraszam Cię na poradnik dla początkujących, jak spełnić to marzenie :)

Na wstępnie warto podkreślić, że personal branding polega na budowaniu własnej marki, poprzez zarządzanie swoim wizerunkiem.


Jednym z pierwszych kroków, jakie trzeba podjąć jest odkrycie własnej marki od podstaw. Mówiąc inaczej, określenie przewag i korzyści dla odbiorców, które zostają

przekierowane na odpowiednie komunikaty. W jaki sposób wyróżniasz się wsród konkurencji ? Jaką wartość posiadasz, która dla Twojego klienta będzie atrakcyjna ?

To kilka bardzo podstawowych i ważnych pytań, jakie warto sobie zadać.

Jak zacząć ?

Oto elementy do opracowania w kilku prostych krokach:


MISJA – cechy marki - kim jest, jaką misję realizuję.

Określ jasno charakter swojej działaności i pokaż Klientom, że to co robisz to Twoja prawdziwa pasja, w której się realizujesz.


WIZJA BIZNESOWA – obraz marki w perspektywie czasowej. Cele możliwe do zrealizowania.

Dobrze jest mieć z góry określony kierunek swojego działania, jednakże niektóre sytuacje weryfikują nasze plany, dlatego trzeba być elastycznym i umieć się dostosować do otoczenia. Stawaj sobie stopniowe cele i realizuj je. Nie zapomnij o stałym monitorowaniu swoich postępów :)


KLUCZ MARKI – odnalezienie najważniejszych korzyści wyróżniających naszą markę na tle innych.

Bardzo ważny punkt, czyli jak zyskać przewagę nad konkurencją. Ten punkt wymaga świetnej znajomości rynku oraz dokładnego badania potrzeb Klienta, dzięki czemu Twoja marka staje się bardzo atrakcyjna w oczach Twojego klienta

i.. co ważne - bezkonkurencyjna!


ANALIZA SWOT – określenie mocnych i słabych stron marki- szans oraz zagrożeń.

Jeżeli jeszcze nie wiesz, jak wykonać taką analizę i potrzebujesz wsparcia, zapraszam Cię na mój kanał na YouTube, na którym znajdziesz wszystkie potrzebne materiały.


PLAN MARKETINGOWY – jest to plan pomocny w ustaleniu działań jakie należy podjąć, by osiągnąć zamierzone cele.

Jeżeli nie masz doświadczenia w tej dziedzinie, warto sięgnąć po profesjonalną pomoc, Marketing i reklama odgrywają dużą rolę zwłaszcza na początku, kiedy marka wchodzi na rynek i chcesz zakomunikować światu o swojej działaności.



3 wyświetlenia