Case study sprzedażowe ...
Mam ważne pytanie!

Ale od początku-opiszę pewną sytuację. Jest firma-produkcja. Prosperuje dość dobrze-to znaczy koszty są mniejsze od przychodu netto.Marża na poziomie 190 tys miesięcznie. W firmie pracuje 3ch handlowców.Sa to osoby z doświadczeniem branżowym, a doświadczenie w sprzedaży oceniam w skali 1-10 na 5. Te 3 osoby dostały ode mnie po 2 leady sprzedażowe.Cieple leady gotowe kupić (produkt w tej firmie kosztuje między 35 a 85 tys zł). średni czas konwersji leada na klienta to 3 miesiace, czyli zespół dostał szanse sprzedaży na kwotę minimum 70 tys miesięcznie (210 tys minimum w 3 miesiace).
Poświęć chwile i przeczytaj dalej:
Co się wydarzyło dalej: 1-szy handlowiec rozchorował się i nie skontaktował się z moimi leadami, pożniej powiedział ze nie chciał dać ich koleżance z zespołu bo nie chciał ich sam stracić (pies ogrodnika, tak to się mówi?). Drugi handlowiec zrobił prospecting po swojemu i nie zakwalifikował leadow jako realne szanse na sprzedaż. Zapytałam go dlaczego a on powiedział ze wydawali mu się biedni i tani. Ostatnia-Pani handlowiec tez dostała 2 leady.Niestety zapomniała zrobić follow-upow oraz spotkać się z tymi leadami na targach zgodnie z obietnicą. Wszystkie 6 leadow ode mnie zostało stracone. O te leady zapytałam tylko raz po równych 3ch miesiącach.
To nie koniec historii. W związku z tym ze te leady były ode mnie, monitorowałam ich dalsze poszukiwania produktu którego potrzebowali.
Oto co się stało:
1.Lead kupił u konkurencji produkt za 62 tys-transakcja zakończona po 40 dniach.
Lead kupił za 35 tys od konkurencji (faktycznie był tani ale kupił) Lead kupił za 80 tys-czas transakcji dokładnie 3 miesiace Lead rozmyślił się i szuka dalej. Lead kupił za 74 tys w 2 miesiace od konkurencji. Lead kupił od nowo powstałej konkurencji za 47 tys, czas transakcji od pierwszego kontaktu 2 miesiace bez 2 dni.
Łączna kwota zakupów 298 tys w okresie ok 2 miesięcy, czyli kwota większa niż zakładałam a czas krótszy niż zakładałam. Te leady wygenerowały komuś średni miesięczny przychód na poziomie prawie 150 tys bo stanowiłoby prawie podwojenie przychodu firmy o której piszę.
Moje pytanie brzmi, czy gdybys miał szanse zarobić 297 tys w ok 2 miesiace, czy zechciałbyś przeprowadzić dobry proces sprzedażowy z moja pomocą zakończony sukcesem, czy chciałbyś usłyszeć od swojego zespołu sprzedażowego ze lead był słaby, tani, nie kwalifikował się albo ze handlowiec zapomniał zrobić follow up?
Pytacie czasami czym się zajmuje.
To jest właśnie to.Nie pozwalam firmom tracić szans.
Pytacie czasami czemu to tyle kosztuje. Kosztuje tyle bo przynosi firmom setki tysięcy każdego miesiąca.
Czy gdybys miał/miała szanse poprawić wyniki sprzedażowe w swojej firmie to skorzystałbyś, czy wolisz przymknąć oko i słuchać bez końca tych dziwacznych wymówek twoich handlowców? Czy chcesz tracić szanse, które dostajesz?
Wszystkie kwoty podane są netto.
Proces rozpoczął się w listopadzie 2018 roku.Wnioski zebrane 1 lutego 2019 roku.