6 kroków, aby twój biznes nie stał w miejscu...

Powiedzenie, że ten, kto się nie rozwija, ten się cofa w biznesie XXI wieku ma szczególną moc. Dynamika rozwoju (jak również umieralność) biznesów jeszcze nigdy nie była tak duża jak teraz.

Z poniższego wykresu wynika, że coraz trudniej jest się firmom utrzymać na rynku. I mimo, że te badania pochodzą z USA (Styczeń 2017r), tendencja na całym świecie jest taka sama. Z czego wynika?

·     Dużo niższa bariera wejścia w świat biznesu (kapitał i umiejętności)

·     Bardzo duża konkurencja na rynku

·     Brak granic, dzięki internetowi oraz bardzo łatwej komunikacji

·     Obniżanie cen i marż

·     Stosowanie nowoczesnych technologii, które znacznie obniżają koszty.






Żeby wyróżnić się na tle konkurencji, musisz działać dość niestandardowo, żeby móc być zauważonym. Żeby przetrwać na rynku lub lepiej- rozwijać się, albo nawet być jego liderem, nie możesz zapominać o kilku bardzo ważnych działaniach, które powinieneś podjąć.

KROK 1.

Zaplanuj przyszłość. Jasno określ cele swojej firmy, minimum na 5 lat. Rozpisz cele finansowe i strategiczne. Dlaczego? Ustalenie celu pozwoli ci określić ścieżkę, którą masz jeszcze do przebycia, zanim do celu dotrzesz.

KROK 2.

Zweryfikuj wartości i CSR firmy. Nowoczesne biznesy stawiają na ludzi i wartości, niejednokrotnie dbając o środowisko lub wspierając potrzebujących. Na pierwszy rzut oka to nie może być priorytet. A jednak! Już dzisiaj zastanów się nad tym jakie pakiety wartości są w twojej firmie i zaprojektuj jej CSRową przyszłość. Już teraz wielu klientów decyduje się na korzystanie z firm, które są ekologiczne, wspierają zdrowie itp. Prawdopodobnie ty sam rezygnujesz z ubrań wytwarzanych w Chinach. Jednym z powodów jest nie godzenie się na wykorzystywanie do pracy dzieci.  

KROK 3

Wprowadź technologię. Specyfika każdej branży jest inna. Istnieją uniwersalne narzędzia, które powinieneś mieć już dziś (będę pisać o nich w newesletterze), ale też pomyśl o czymś dedykowanym dla twojej działalności. Celem używania narzędzi jest przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy ,nawet jeśli to drugie zwróci się dopiero po kilku latach.

Dobre wdrożenie technologii wymaga planu i czasu, a jeśli chcesz dobrze wybrać narzędzie technologiczne zapraszam do Kroku 1.