10 rzeczy jakie możesz zrobić dla swoich pracowników w kwestii wellbeingu finansowego


Czasami potrzeba prostych i konkretnych rozwiań. Czasami też nie ma możliwości zapłacenia za specjalistę od wellbeingu finansowego lub wpisania takich warsztatów w roczny program benefitów. Właśnie dlatego tutaj znajduje się lista 10 rzeczy, które możesz zrobić! Bardzo łatwo!



programy benefitowe, szkolenia z wellbeingu finansowego
financial wellbeing benefity pracownicze


1. Zapewnij dostęp do zasobów edukacyjnych


Liderzy firm lub działy HR mogą wykazać się troską o swoich pracowników, zapewniając im dostęp do edukacji. Zapewnij namacalne szkolenia i zasoby, w tym dostęp do doradców w dziedzinie zarządzania finansami, aby pomóc pracownikom w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i strategiach oszczędnościowych. To prawdziwa wygrana dla organizacji. Nie masz pieniędzy? To nic, skup się na podsuwaniu ciekawych linków i artykułów. Czasem pewnie trafi się jakieś darmowe szkolenie w tej tematyce.





2. Zaangażuj ich wcześnie


Dobre samopoczucie finansowe zaczyna się od edukacji finansowej. Każdy z nowych pracowników przechodzi proces onboardingu firmy, który obejmuje edukację w zakresie ogólnych sprawa i tego jak działa firma, oraz zakresu obowiązków. Może warto dodać do tego politykę wellbeingu finansowego w firmie?



3. Oferuj nagrody


Istnieje kilka sposobów promowania wellnessu finansowego wśród pracowników. Niektóre z moich ulubionych obejmują szkolenia z zakresu wiedzy finansowej, nagrody wspierające oszczędzanie (np. kurs) , które pasują do Twojej firmy i zespołu. Powinieneś także zachęcać pracowników do oszczędzania. Jeśli wiesz, że to się u ciebie nie sprawdzi, możesz oferować coś bardziej zabawnego (skarbonkę, smartwatch itp).



4. Zadzwoń do własnego zespołu ekspertów


Właściciele firm mają wokół siebie dużo osób, które mogą doradzić pracownikom a przy okazji promować się jako specjaliści.



5. Pomóż pracownikom pokryć niektóre wydatki


Oprócz oczywistej strategii płacenia wszystkim wyższych wynagrodzeń, pracodawcy mogą pomóc złagodzić niektóre z głównych wydatków swoich pracowników. Opieka nad dziećmi lub stałe zastanawianie się, co będzie lepsze: mama w domu z dzieckiem, czy droga niania, a może żłobek? Zezwalaj na pracę z domu lub dodatkowe płatne dni wolne w razie potrzeby.



Ograniczenie zmartwień i zwiększenie bezpieczeństwa ma kluczowe znaczenie. - Karin Oceguera,

6. Pracuj, aby zapewnić mniej stresujące miejsce pracy


Pracodawcy muszą być proaktywni. Pomoże to nie tylko zatrzymać kluczowych pracowników, ale także zrekrutować graczy klasy A. Oferowanie różnych usług finansowych, śledzenie zaangażowania i utrzymywanie wskaźników oraz realistycznych celów dla pracowników doprowadzi do poprawy atmosfery w pracy , a w rezultacie do bardziej produktywnych pracowników.


7. Zapewnij pomoc 1:1


Liderzy biznesu mogą zapewnić ciągłą edukację na temat wszystkich etapów życia i zmian stylu życia w tym również wellbeingu finansowego.

Ubezpieczenia, inwestycje i zarządzanie ryzykiem to kluczowe czynniki sukcesu. Ważne jest również środowisko, w którym odbywa się edukacja. Finanse mogą być skomplikowane dla pracowników, dlatego temat musi być poruszony z głową i delikatnością. Pracownicy nie powinni na starcie być przytłaczani za trudnymi tematami- zacznij od podstaw takich jak np. oszczędzanie.


8. Ćwicz zarządzanie finansami w firmie (dla odważnych!)


Niektórzy praktykują zarządzanie metodą otwartej księgi, pokazując pracownikom wszystkie liczby i wyjaśniając, w jaki sposób każdy pracownik może wpłynąć na finanse. Otwiera to wiele spotkań i rozmów na temat budżetowania, dochodów i wydatków, które pracownicy mogą następnie zastosować do osobistego planowania finansowego.



9. Ułatw im dostęp do funduszy


Badania wykazały, że pomaganie pracownikom w wellnessie finansowym może poprawić retencję i jakość pracy oraz stworzyć szczęśliwsze miejsca pracy. Firmy mogą promować dobre samopoczucie finansowe, oferując takie korzyści, jak konta bankowe bezpośrednio wbudowane w ich system płac oraz dostęp do opcji o niskich opłatach w celu pokrycia nieoczekiwanych wydatków między wypłatami.



10. Zorganizuj lunch i naukę


Sesje lunch-and-learn na różne tematy finansowe. Przychodzimy, dajemy posiłek i omawiamy wspólne koncepcje planowania finansowego. Jest to korzystne dla pracodawcy i zapewnia zniewalającą publiczność oraz możliwość poznania nowych osób!

0 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie